ПОЄДНАННЯ ФІЗИЧНОГО ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ШКОЛЯРІВ В ПЕРІОД ЛІТНЬОГО ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ

Автор(и)

  • Артем СМОЛЮК Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-6615-741X
  • Петро БОЙЧУК Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
  • Наталія БОРБИЧ Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-3423-7319
  • Олена ПУШ Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-5838-521X
  • Сергій МАРЧУК Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради https://orcid.org/0000-0001-8520-822X

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.4.13

Ключові слова:

фізичний розвиток, інтелектуальний розвиток, літнє оздоровлення та відпочинок, виховання як фактор розвитку, методики поєднання фізичного та інтелектуального розвитку

Анотація

Концептуально стаття базується на положенні про те, що серед основних завдань Нової української школи – формування цілісної особистості, усебічно розвиненої, здатної до критичного мислення. У статті на основі сучасних уявлень про фізичний та інтелектуальний розвиток подано результати дослідження шляхів поєднання фізичного та інтелектуального розвитку школярів в період літнього оздоровлення та відпочинку.Проблема фізичного та інтелектуального розвитку школяра є однією з актуальних на сучасному етапі розвитку психолого-педагогічної науки. Це визначається, з одного боку, реформою загальноосвітньої школи, а з іншого унікальністю школярського періоду. У зв'язку з цим постає проблема пошуку ефективних засобів для всебічного розвитку школяра в цей період, у тому числі поєднання фізичного і інтелектуального.У пропонованому дослідженні використано низку методик. Вони включають в себе формування свідомості, поведінки та стимулювання діяльності, що забезпечують поєднання фізичного та інтелектуального розвитку школярів, серед яких виділено три групи залежно від того, що в даній методиці є первинним.Перша група. Методики, що базуються на положенні: фізичний розвиток, що сприяє інтелектуальному. Друга група. Методики, що забезпечують вплив інтелектуального розвитку на фізичну активність.Третя група. Методики, що передбачають інтегральне поєднання фізичного та інтелектуального розвитку школяра.Специфіка та особливість періоду літнього оздоровлення та відпочинку у тому, що основна опора у роботі з вихованцями базується на інтересі. Така ситуація зумовила необхідність спрямувати експериментальну частину дослідження на з’ясування динаміки інтересу до поєднання фізичного та інтелектуального розвитку школярів. Дослідження доводить, що після проходження табірної зміни відбувся достовірний зсув у ставленні школярів до поєднання фізичних та інтелектуальних занять в бік збільшення інтересу до такого поєднання. Для встановлення достовірності отриманого результату використано G-критерій знаків.

Посилання

Бартєнєва І., Ноздрова О. Підготовка майбутніх учителів до організації дозвіллєвої діяльності дітей у літньому таборі оздоровлення та відпочинку. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинскього. 2020. Вип. 63. С. 59–63.

Брижак Н., Мішкулинець О. Практика в літніх оздоровчих таборах як засіб формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти. Адаптивне управління: теорія і практика. Педагогіка. Вип. 9 (17), 2020.

Козіна, Ж. Л., Єрмакова, Т. С., Лахно, О. Г., & Мосійчук, Ю. Методики поєднання фізичного та інтелектуального розвитку дитини. Теорія та методика фізичного виховання : науково-методичний журнал. Харків, 2007. С. 44–50.

Концепція Нової української школи. URL : https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf. (дата звернення: 22.04.2025)

Логвиненко О. Б., Гук О. В. Виховання фізичної культури учнів як спільна діяльність педагогів загальноосвітньої школи. Наука і освіта. 2012. № 4. С. 115–117.

Методологія та методика науково-педагогічних досліджень : навчальний посібник / І. О. Смолюк, А. І. Смо- люк, С. В. Смолюк, В. І. Смолюк. Луцьк : Вежа-Друк, 2025. 340 с.

Ноздрова О. П. Підготовка майбутніх учителів до роботи в дитячих оздоровчих таборах. Інноваційна педагогіка. Вип. 4 (2). 2018. С. 44–48.

Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. Вибр. твори : в 5-ти т. Т. 3. Київ : Радянська школа, 1977. С. 5–279.

Троценко Т. Ю., Троценко В. В. Основні напрямки організації фізкультурно-оздоровчої діяльності в літніх таборах відпочинку : Матеріали міжн. наук. інтернет– конф. Актуальні проблеми фізичної культури, спорту і здоров'я. Черкаси, 2021. 202 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-03

Як цитувати

СМОЛЮК, А., БОЙЧУК, П., БОРБИЧ, Н., ПУШ, О., & МАРЧУК, С. (2025). ПОЄДНАННЯ ФІЗИЧНОГО ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ШКОЛЯРІВ В ПЕРІОД ЛІТНЬОГО ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 90–98. https://doi.org/10.32782/apv/2025.4.13

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають