ПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ І ФАХОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.4

Ключові слова:

педагог-організатор, професійна майстерність, фахова компетентність

Анотація

У статті розглядаються основні завдання педагога-організатора в закладі загальної середньої освіти, етапи формування професійної педагогічної компетенції. В сучасних умовах розвитку національної системи розвитку освіти одним із пріоритетних завдань є підготовка компетентного, конкурентноспроможного фахівця, здатного успішно розв’язувати проблемні завдання, гнучко й нестандартно мислити, вміти пристосовуватись до швидких змін життя у полікультурному середовищі. Особливе місце в системі виховної роботи в закладі загальної середньої освіти займає посада педагога-організатора, зорієнтована на позитивний виховний вплив. Зазначена посада є складною і багатофункціональною, а тому вимагає від педагога-організатора високого рівня професіоналізму. Отож, підвищення рівня професійної компетентності майбутнього педагога-організатора, здатного творчо мислити, моделювати освітній процес, бути генератором ідей, впроваджувати сучасні інноваційні технології в процес виховання закладу освіти. Це зумовлено, по-перше, тим, що професіонально компетентний педагог позитивно впливає на формування творчої особистості, по-друге, може досягнути кращих результатів у своїй діяльності, по-третє, реалізує свої творчі можливості. Автори роботи за мету визначили науково-теоретичне обґрунтування ролі педагога-організатора в закладі загальної середньої освіти. Розглянуто історичні аспекти становлення посади педагога-організатора. Визначено ключові компетентності, які необхідні під час надання якісних освітніх послуг, пов’язані з модернізацією змісту, оптимізацією методів і технологій організації освітнього процесу. З’ясовано, що в освітньому процесі особливого місця набуває компетентнісний підхід, який дозволяє формувати професійно мобільного педагога-організатора з високим рівнем загального, культурного та професійного розвитку, фахівця, спроможного до змін та систематичного самовдосконалення.

Посилання

Бойчев І. І. Практикум з організації культурно-дозвіллєвої діяльності учнів / за ред. О. С. Цокур. Одеса : [б. в.], 2003. 16 с.

Гусак В. М. Розвиток професійної компетентності педагога-організатора в умовах післядипломної освіти (результати дослідження). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: зб. наук. праць. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. № 61. С. 67–72.

Довідник педагога-організатора : навч.-метод. посіб. / упоряд. Л. Кацинська, Г. Ситник. Рівне : [б. в.], 2001. 140 с.

Кваліфікаційна характеристика педагога-організатора. Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. 1992. № 22. С. 26–27.

Концепція національно-патріотичного виховання у системі освіти України. URL: file:///C:/Users/UserP/Downloads/62a0421e24258666156501-1.pdf (дата звернення: 10.05.2023).

Кутузова Г. І. Культурно-дозвіллєва діяльність: навч. посіб. Луцьк : Вежа-Друк, 2013. 252 с.

Мешко Г. М. Вступ до педагогічної професії : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2010. 200 с.

Підготовка майбутніх учителів до впровадження педагогічної технології / за ред. І. А. Зязюна, О. М. Пєхоти. Київ : А.С.К., 2003. 240 с.

Синявський В. В Професіограми і психограми професій педагогічного спрямування : метод. посіб. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 84 с.

Словник української мови в 11 тт. АН УРСР. Т. 8 / за ред. І. К. Білодіда. Київ : Наукова думка, 1977. 799 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Як цитувати

АНТОНЮК, Н., БАХОМЕНТ, С., ДЕНИСЕНКО, Н., МАРЧУК, С., & ЧЕМЕРИС, І. (2023). ПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ І ФАХОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 21–26. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.4

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають