ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.1.10Ключові слова:
компетентність, комунікативна компетентність, педагогічна діяльність, риторична компе- тентність, мовні засобиАнотація
Статтю присвячено проблемі розвитку риторичної компетентності майбутнього педагога як необхідної скла- дової професійної педагогічної діяльності. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної й спеціальної літератури, практичного досвіду висвітлено основні концептуальні підходи до формування риторичної компетент- ності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки. Обґрунтовано особливості організації навчально-пізнаваль- ної діяльності майбутніх учителів у процесі вивчення риторики, а також визначено необхідність дотримання при цьому певних вимог: створення відповідних психолого-педагогічних умов, розробки цілісної професійно-методичної системи навчання і запровадження у навчальному процесі виконавчого творчого звіту та поетапного системного оцінювання знань і умінь студентів. Зроблено висновок, що вивчення риторики й володіння риторичною компетент- ністю – важливі чинники формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя.
Посилання
Куньч З., Городиловська І., Шмілик І. Риторика: підручник. 2-ге вид., допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 416 с.
Мацько Л. І., Мацько О. М. Риторика. Київ, 2006. 311 с.
Узнадзе Д. Н. Теория установки. Москва; Воронеж, 1997. С. 10–15.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. Т. 5. Київ: Рад. школа, 1977. 639 с.