КУЛЬТУРА ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У СИСТЕМІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.4

Ключові слова:

культура спілкування, педагогічна культура, мова, мовлення, комунікативні здібності, педагогічні умови, фахова підготовка

Анотація

У статті розглядаються актуальні проблеми формування культури спілкування майбутніх учителів початкової освіти у процесі фахової підготовки у закладах вищої освіти. Актуальність обраної теми обумовили зміни, що відбуваються у процесі становлення нової української школи. Культура спілкування є одним із суттєвих складових налагодження соціальних, професійних контактів педагога, засобом його вираження через мову й мовлення. Вона відображає ціннісні орієнтації, гармонію професійних знань, комунікативних, морально-психологічних здібностей, описує його вихованість, вміння висловлювати думки, дотримуватися етичних норм спілкування. Оволодіння вчителем культурою спілкування є передумовою ефективного становлення професійних компетентностей майбутнього фахівця початкової освіти і невід’ємною складовою педагогічної культури як певного рівня розвитку особистості вчителя. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури, практичного досвіду висвітлено показники сформованості культури педагогічного спілкування у майбутніх учителів початкової освіти у процесі фахової підготовки у ЗВО. Обґрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного формування у майбутніх педагогів культури спілкування. Визначено, що спілкування – багатопланове явище, у якому дидактичний аспект потребує уваги дослідників. Доречним є зосередження уваги на педагогічних умовах навчання студентів професійному спілкуванню – організації навчального процесу з використанням інноваційних технологій навчання: проведення під час практичних занять тренінгів, дискусій, які сприяють удосконаленню навичок професійного спілкування, створення різноманітних ситуативних завдань, де студенти випробовують себе в ролі вчителя, розв’язуючи різні педагогічні завдання, створюючи штучні бар’єри педагогічного спілкування для вироблення уміння їх долати.

Посилання

Аннушкін В. І. Культура мовлення та риторика як частина мовленнєвих дисциплін у сучасній мовленнєвій практиці. Екологія мови і комунікативна практика. № 1. 2014. С. 14.

Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація : навчальний посібник. Київ : ВЦ «Академія», 2006. С. 256.

Мацько Л. І., Кравець Л. В. Культура українця : навчальний посібник. Київ : Видавничий центр «Академія», 2007. С. 361.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5-ти т. Т. 5. Київ, 1977. 525 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

ДАНИЛЮК , О., ЛОЗА, Ю., & КУПЧИК, Л. (2023). КУЛЬТУРА ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У СИСТЕМІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 25–29. https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.4

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають