ЕСТЕТИЧНА КУЛЬТУРА – ВАЖЛИВИЙ ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.18

Ключові слова:

естетична культура, естетичне світосприйняття, ціннісно-естетичний компонент, професійна готовність майбутніх учителів початкової школи, Нова українська школа, професійно-педагогічної підготовки

Анотація

Стаття присвячена проблемі ефективності професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкових класів Нової української школи. Авторами уточнено зміст поняття «естетична культура, професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів Нової української школи» та зосереджено увагу на питаннях, пов’язаних з упровадженням естетичної культури у навчальний процес майбутніх учителів початкових класів Нової української школи. У статті висвітлено сутність та особливості естетичної культури в системі професійної підготовки спеціалістів педагогічного профілю. У публікації зазначено, що в контексті украй необхідних, актуальних вимог до професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів Нової української школи проблема формування та вдосконалення екологічної культури студентів в умовах сьогодення набуває виняткової актуальності. Мета дослідження: висвітлити зміст естетичної культури в системі професійно-педагогічної підготовки фахівців. У статті розглядаються теоретичні аспекти естетичної культури учнівської молоді у процесі творчої діяльності, формування естетичного світосприйняття. Висвітлено літературні джерела та напрями естетичної культури. Охарактеризовано та розкрито проблему формування естетичної культури майбутніх учителів початкових класів Нової української школи. Досліджується відповідність підготовки майбутнього вчителя початкових класів Нової української школи вимогам нового Державного стандарту початкової загальної освіти (від 24 липня 2019 р. № 688). Доведено, що важливе значення в структурі професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкових класів Нової української школи відіграє ціннісно-естетичний компонент, який містить світоглядний та емоційно-естетичний критерії.

Посилання

Закон України про «Освіту» (в редакції від 02.04.2020). № 2145-VIII. (2017). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Закон України про вищу освіту (із змінами внесеними згідно із Законом № 2443-VIII від 22.05.2018). № 1556-VII. (2014). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Анучина, Л. В., Бурова, О. К., Уманець, О. В. & Шило, О. В. (2010). Естетика : навч. посіб. Харків.

Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). (1990). Retrieved from http: .uazakon.com/document/date_5x/pg_irwjos/index.htm

Колесніков, М. П.,Колеснікова О. В. та ін. (2003). Естетика : навч. посіб. Київ.

Концепція НУШ. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkolacompressed.pdf

Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах. (2010). Пед. газ., 12 (90). 6–7.

Лавриненко, Н. М. (2000). Педагогіка соціалізації: європейські абриси. Інститут педагогіки НАПН України. Київ. ВІРА ІНСАЙТ. Retrieved from https://undip.org.ua

Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/347/2002

Національна програма виховання дітей та учнівської молоді. Книга заступника директора з виховної роботи. (2006). (197–224). Харків : ПП «Торсінг плюс».

Сотська, Г. (2013). Сутність поняття «естетична культура вчителя» : теоретичний аспект. Імідж сучасного педагога. 7. 28–31. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/isp_2013_7_9

Сухомлинський, В. О. (1975). Вибрані твори : у 5-томах. Київ, Т. 2. 409 с.

Ушакова, І. (2015). Формування естетичного образу людини у студентської молоді комплексом мистецтв : дис. канд. пед наук : 13.00.04 ; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. Київ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

РОСЛАВЕЦЬ, Р., ОЛЬХОВА, Н., & БУДНІК, С. (2022). ЕСТЕТИЧНА КУЛЬТУРА – ВАЖЛИВИЙ ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГА. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 113–118. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.18

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають