МЕТОД ПРОЄКТІВ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2024.2.4

Ключові слова:

проєкт, метод проєктів, проєктна діяльність, творчий проєкт, педагогічна технологія, співпраця, освітній процес, педагогічне проєктування

Анотація

У статті акцентується увага на понятті «проєктна діяльність» з урахуванням сучасних методологічних підходів до організації освітнього процесу у початковій школі та загальних вимог Державного стандарту початкової освіти. Розкрито характеристики методу проєктів у початковій школі, як методу організації педагогічного процесу. Виявлено, що учнівська проєктна діяльність – це спільна навчально-пізнавальна, творча або ігрова діяльність зі спільною метою, узгодженими методами та способами роботи, спрямована на досягнення результату – створення проєкту. Обґрунтовано, що метод проєктів є одним із способів організації педагогічного процесу і характеризується певними особливостями. Розкрито, що проєкт передбачає сукупність дослідницьких, проблемних і творчих методів, спрямованих на те, щоб діти самостійно досягли наміченого результату, отримали кінцевий продукт і презентували його. Розширено категоріальний апарат загальної педагогіки за рахунок визначення змісту поняття «проєктна діяльність». Доведено, що обов’язковою умовою проєктної діяльності є наявність ідеї розвитку, що включає рефлексію над кінцевим продуктом, над результатами, над етапами проєктування та реалізації проєкту, над розумінням і результатами діяльності. У статті акцентовано увагу на етапах творчого процесу роботи над проєктом. Організація проєкту вимагає ретельної підготовки з боку вчителів. Визначено, що організатори повинні володіти навичками педагогічного проєктування та його складовими (вмілою організацією освітнього процесу, управлінськими навичками та здатністю до рефлексії). За результатами дослідження ми дійшли висновку:дослідницька проєктна діяльність дуже цікава для дітей молодшого шкільного віку. Це допомагає їм бути успішними не лише на уроках «Я досліджую світ» та інших уроках, а й у житті загалом. Розвиток дослідницької діяльності у учнів процес керований. Потрібно одночасно привчати учнів користуватися новими методами, давати можливість учням частіше висловлюватись.

Посилання

Алексєєв Н.Г. Проектування та рефлексивне мислення. Розвиток особистості. 2002. № 2. С. 85–103.

Василів В.В. Проектно-дослідницька технологія: розвиток мотивації. Народна освіта. 2000. № 9. С. 177–180.

Демидко Т.М. Проектно-дослідницька діяльність щодо курсу «Природознавство». Початкова школа. 2016. № 1. С. 36–40.

Землянська О.М. Навчальні проекти молодших школярів. Початкова школа. 2005. № 9. С. 14–18.

Савенко А.І. Дослідницьке навчання та проектування у сучасній освіті. Дослідницька робота школярів. 2004. № 1. C. 22–32.

Савенко А.І. Проект, проектування та «проектне навчання» у сучасній освіті. Шкільний психолог. 2007. № 23. С. 6–10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-19

Як цитувати

КОЛТОК, Л. (2024). МЕТОД ПРОЄКТІВ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 20–24. https://doi.org/10.32782/apv/2024.2.4

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА