ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ МОВИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ ТА ІНТЕРНЕТНИХ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.16

Ключові слова:

інноваційні методи навчання, інформаційно-комп’ютерні технології, українська мова, мережа Інтернет, хмарні сервіси Google, освітні платформи, метод проєктів

Анотація

У статті подано огляд праць українських та закордонних науковців, які присвячені проблемам інтерактивно- го навчання та впровадження в освітній процес інноваційних методів викладання мови із застосуванням інфор- маційно-комунікаційних технологій. Розглянуто метод проєктів як новітню технологію навчання, запропоновано способи його використання під час опанування мовного матеріалу. Уточнено поняття «хмарні сервіси» та «хмарні технології» з погляду сучасної інформаційної науки й дидак- тики. Визначено особливості застосування хмарних сервісів Google на заняттях із мовознавчих дисциплін. Онлайновий сервіс “Google Drive” слугує середовищем зберігання й обміну інформацією, дає змогу створювати текстові і табличні файли, презентації тощо. Інноваційною проєктною методикою навчання мови є вебквести, створення й використання яких за допомогою сервісу “Google Blogger” сприяє розвитку особистості майбут- нього фахівця, формує цілісну дидактичну модель навчання мови. Увагу у статті приділено освітнім платформам у мережі Інтернет. Встановлено їхнє місце в системі мов- ної підготовки здобувачів вищої освіти з різних спеціальностей. Перевагами застосування онлайнових освітніх платформ у навчанні мови є можливість отримання користувачами індивідуальної програми (метод сase-study) відповідно до рівня їхньої фахової підготовки, постійний зворотний зв’язок, інтерактивність, динамічність навчального процесу й доступність курсів. З-поміж недоліків роботи з такими ресурсами виокремлено не завжди високу якість навчального матеріалу, який подається на деяких освітніх платформах, а також часткове вра- хування технічних можливостей комп’ютерної техніки та ґаджетів, якими послуговуються користувачі. Роз- глянуто популярні онлайнові курси, запропоновані здобувачам освіти з різних спеціальностей на всесвітній платформі “Coursera”. Схарактеризовано навчальні ресурси для опанування мовних знань, які розміщено на українських освітніх платформах “Promethues” та “EdEra”, визначено їхні дидактичні можливості для здобут- тя неформальної та інформальної освіти.

Посилання

Бахмат Н. Використання хмарних сервісів у навчально-виховному процесі вищої школи. Молодь і ринок. 2014. № 5. С. 45–49. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_5_11 (дата звернення: 15.10.2021).

Биков В.Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи. Київ ; Львів : ЛДУ БЖД, 2012. Вип. 3. Ч. 1. С. 14–26.

Бобровський М., Заплотинська О., Ліннік О., Шевчук О. Управління якістю освіти в школі. Prometheus. Вебсайт. URL: https://cutt.ly/nR7J1Y3 (дата звернення: 08.10.2021).

Гущина Н. Використання хмарних сервісів для створення інформаційного освітнього середовища навчального закладу. Післядипломна освіта в Україні : методологія, психологія, управління, досвід, нормативно-методична база. 2017. № 2. С. 76–79. URL: https://cutt.ly/dR36ocn (дата звернення: 15.09.2021).

Костюк М., Унгурян У., Хворостяний І. Викладання української в класах із навчанням мовами національних меншин. EdEra. Вебсайт. URL: https://cutt.ly/CR7Kwzf (дата звернення: 10.10.2021).

Литвинова С.Г., Спірін О.М., Анікіна Л.П. Хмарні сервіси Office 365. Київ: Компринт, 2015. 170 c.

Махницький О.М. Основні поняття хмарних технологій. Дніпро, 2020. 16 с. URL: https://cutt.ly/oR725K2 (дата звернення: 18.10.2021).

Панченко Л.Ф. Теоретико-методологічні засади розвитку інформаційно-освітнього середовища університету : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.10 ; Луганський нац. ун-т імені Тараса Шевченка. Луганськ, 2011. 508 с.

Смірнова Т., Поліщук Л., Смірнов О., Буравченко К., Макевнін А. Дослідження хмарних технологій як сервісів. Кібербезпека: освіта, наука, техніка. 2020. № 3 (7). С. 43–62. URL: https://doi.org/10.28925/2663-4023.2020. 7.4362 (дата звернення : 19.10.2021).

Стартуємо до успішної школи / Боярчук О., Герасим Н., Глазкова А., Єлфімова Ю., Кідалова Н., Королюк С. та ін. Prometheus. Вебсайт. URL: https://cutt.ly/uR7KpXI (дата звернення: 06.10.2021).

Трифонова О.М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Кропивницький, 2018. Вип. 173 (2). С. 221–225.

Ярмахов Б., Рождественская Л. Google Apps для образования. Санкт-Петербург, 2015. 224 с.

Khomenko V., Pavlenko L, Pavlenko M., Khomenko S. Сloud technologies in informational and methodological support of university students’ independent study. Information Technologies and Learning Tools. 2020. Vol. 77. Nо 3. pp. 223–240.

Riddle J. Cloud technologies in the education system. Bебсайт. URL : https://cutt.ly/WR9Gd70 (дата звернення: 30.09.2021).

Robins S. High-impact business writing. Coursera. Bебсайт. URL: https://www.coursera.org/learn/businesswriting?specialization=career-success (дата звернення: 15.10.2021).

Quentin McA. Business writing. Coursera. Вебсайт. URL: https://www.coursera.org/learn/writing-for-business (дата звернення: 15.10.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-26

Як цитувати

ЛАДИНЯК, Н., & СУКАЛЕНКО, Т. (2021). ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ МОВИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ ТА ІНТЕРНЕТНИХ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 105–111. https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.16

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА