ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ І ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ МОВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.14

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, мовознавчі дисципліни, скрайбінг, динамічне навчаль- не середовище MOODLE, додатки Google, віртуальне середовище AltspaceVR

Анотація

У статті уточнено поняття «інформаційні технології» та «цифрові технології» в сучасній інформацій- ній науці. Доцільним автори водночас вважають уживання терміна «інформаційно-комунікаційні техноло- гії навчання», який з погляду дидактики тлумачать як поєднання інноваційних методів і прийомів навчання та програмних, цифрових, комунікаційних засобів, застосовуваних для оперативного отримання, швидкого та якісного засвоєння навчальної інформації, встановлення інтерактивної взаємодії між суб’єктами навчаль- ного процесу. Здійснено огляд праць українських та зарубіжних науковців з проблем застосування інформацій- но-комунікаційних технологій у навчанні, визначено актуальні аспекти досліджень. Встановлено особливості застосування інформаційних та цифрових технологій на заняттях із мовознавчих дисциплін. Увагу сфокусо- вано на скрайбпрезентаціях, додатку Google Classroom, наведено приклади їхнього використання в навчально- му середовищі закладів ЗСО та ЗВО. Розкрито можливості модульного об’єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища MOODLE для викладання дисциплін мовознавчого спрямування майбутнім учителям- словесникам, а також здобувачам вищої освіти непедагогічних спеціальностей. Схарактеризовано віртуальне середовище AltspaceVR як ресурс для дослідницької та навчальної діяльності учнів і студентів. Визначено, що його перевагами над іншими технологіями є поєднання різноманітних способів аудіо-, відеовізуалізації, при- йомів гри, відкритість, а також інтерактивна взаємодія, безперервний зворотний зв’язок між учасниками – суб’єктами освітнього процесу.

Посилання

Глушков В.М. Основы безбумажной информатики. Москва : Наука, 1987. 552 с.

Вітюк В.В., Зуйко К.В. Використання мультимедійних презентацій у букварний період навчання грамоти. Педагогіка. Луцьк : Вежа-друк, 2016. С. 169–173.

Державний стандарт початкової освіти (Затвердженo постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87). URL : http://surl.li/wqqd (дата звернення : 01.08.2021).

Державний стандарт базової середньої освіти (Затвердженo постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898). URL : http://surl.li/kenu (дата звернення : 01.08.2021).

Сопін В. Покоління мобільного iнтернету (20 вересня 2015 р.) URL : https://www.youtube.com/watch?v=Wf2JL2kQqy4&t=4s (дата звернення : 20.09.2020).

Сукаленко Т.М., Вітюк В.В. Використання інноваційних технологій навчання української мови у вищій школі. Мова і соціум : етнокультурний аспект. Бердянськ : БДПУ, 2014. С. 125–127.

Тлумачний словник з інформатики / за ред. Г. Г.Півняка. Дніпропетровськ : Нац. гірнич. ун-т, 2010. 600 с.

Черненко А.В. Цифрові технології у процесі навчання майбутніх учителів іноземних мов. Педагогіка та психологія. Харків : ХНПУ, 2019. Вип. 61. С. 193–199.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-27

Як цитувати

ЛАДИНЯК, Н., & СУКАЛЕНКО, Т. (2021). ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ І ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ МОВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 92–97. https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають